آرشیو آذر ماه 1399

هوشمند سازي منازل

بررسي سيستم هاي امنيتي هوشمند

۲۱ بازديد

از مهمترين رويكردهايي كه اين روزها بسيار مورد توجه قرار ميگيرد، رويكردهايي براي حفاظت و امنيت ساختمان هوشمند است كه ميتواند، تحت يك سيستم مديريت هوشمند مورد استفاده قرار بگيرد، و باعث امنيت بيشتر ساختمان شما شود. خانه هوشمند به دليل به كارگيري از سيستم هاي بهينه مصرف انرژي ميتوانند، علاوه بر تامين امنيت خانه شما، زمان و هزينه هاي نگهداري از ساختمان را كاهش دهند و بهبود زندگي افراد كم توان مانند معلولين و سالمندان كمك كند.

امنيت مجازي و امنيت جاني در خانه هوشمند

سيستم هاي امنيتي هوشمند به دو دسته تقسيم بندي ميشوند:

  1. سيستم امنيت مجازي
  2. سيستم امنيت جاني افراد

هر يك از سيستم هايي كه نام برديم، داراي مزايا، معايب و پيچيدگي ها خاص خود هستند كه در ادامه اين نوشته در مورد آنها صحبت خواهيم كرد.

سيستم امنيت جاني افراد

اين سيستم بر خلاف سيستم قبلي كه تنها به امنيت مجازي ميپرداخت، مستقيما با امنيت جان افراد در ارتباط است. اين سيستم، بخش هايي مانند موارد زير را تحت تاثير قرار ميدهد.

  • سيستم اعلام سرقت
  • سيستم اعلام نشت گاز
  • سيستم كنترل ورود و خروج مانند قفل ديجيتال

استفاده از هر يك از سيستم هاي بالا ميتواند جلوي اتفاقاتي كه ميتواند باعث به خطر افتادن جان افراد شود را بگيرد، اتفاقاتي مانند: آتش سوزي، گاز گرفتگي و سرقت.

پس ميتوان گفت كه خانه هاي هوشمند ميتوانند باعث ايجاد زيرساختي مناسب براي تحليل و بررسي سيستم هاي امنيتي شوند، كه ميتواند امنيت يك خانه هوشمند را چندين برابر يك خانه معمولي كند.

سيستم امنيت مجاري

سيستم امنيت مجازي همان سيستم امنيتي اينترنتي، شبكه و سازه هايي از اين قبيل است كه يكي از حساس ترين مباحث قابل توجه در تامين امنيت و اطلاعات محسوب ميشود، و چالش هاي زيادي را در ذهن محققان به وجود آورده است.

 

نقش سيستم كنترل ورود وخروج

زماني كه از سيستم هاي كنترل ورود و خروج در خانه هاي هوشمند استفاده شود، ميتوان، به راحتي رفت و آمد افراد به داخل خانه را تنظيم و خصوصي سازي كرد.

اين سيستم ها روي قفل هاي درب ورودي ساختمان نصب شوند، و از اين طريق رفت و آمد افراد را كنترل كنند: عملكرد اين سيستم به اين صورت است كه، افراد هر يك براي ورود به داخل ساختمان از كارت شخصي، رمز شخصي يا اثرانگشت استفاده ميكنند. به اين ترتيب زماني كه فردي درب را باز ميكند، به سادگي توسط شما قابل تشخيص است. كه چه فردي در چه زماني وارد ساختمان شده است، و ميتوانيد گزارش عبور مرور افراد را از اين سيستم ها استخراج كنيد.

https://digidl.net/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af/

آيا امكان باز كردن دستگيره الكترونيكي با كليد مكانيكي وجود دارد؟

۲۱ بازديد

يكي از سوالاتي كه هموراه خريداران قفل ديجيتال دارند اين است كه آيا دستگيره هاي الكترونيكي هوشمند قابليت باز شدن با استفاده از كليدهاي مكانيكي را هم دارند؟ به همين دليل هم در اين نوشته تصميم گرفتيم پاسخ اين سوال را بررسي كنيم.

 

براي پاسخ به اين سوال بايد بگوييم كه بله، بيشتر اين دستگيره ها از كليدهاي مكانيكي هم به عنوان پشتيان استفاده ميكنند.

 

هدف قفل هوشمند و ديجيتال از ورود به بازار فراهم كردن سهولت، امنيت، زيبايي و حذف كليدهاي مكانيكي دردسر ساز بوده است، و اين قفل ها از كليدهاي مجازي و الكترونيكي اعم از رمز، بيومتريك و يا كارت براي باز شدن استفاده ميكنند، به اين صورت كه كاربر براي باز كردن قفلي كه با ويژگي بيومتريك كار ميكند تنها كافي است كه انگشت خود را روي اسكنر اثرانگشت قرار دهد تا قفل به سادگي براي او باز شود.

 

اما با اين وجود برخي از كاربران ترجيح ميدهند كه قفلي كه خريداري ميكنند با استفاده از كليدهاي مكانيكي هم باز شود، و اين مسئله براي آنها بسيار مهم و جدي است.

 

دليل اين مسئله ميتواند اين باشد كه مخاطب هنوز ميزان امنيت كليدهاي الكترونيكي را در مقايسه با كليدهاي مكانيكي درك نكرده است. يا افراد كهنسالي در خانه وجود دارند كه استفاده از كليدهاي الكترونيكي مانند رمز عبور و.. برايشان مشكل است، در اين صورت استفاده از كليد براي آنها بسيار مناسب خواهد بود.

 

همچنين به اين دليل كه اين قفل ها با استفاده از انرژي الكترونيكي كار ميكنند، ممكن است اين حس در مخاطبان به وجود بيايد كه در صورت قطع برق يا تمام شدن باتري، قفل باز نخواهد شد. و از قابليت باز شدن با كليدهاي مكانيكي به عنوان يك قابليت پشتيبان استفاده ميكنند.

 

فوايد استفاده از كليد مكانيكي در قفل هاي الكترونيكي چيست؟

افراد كهنسال كه استفاده از قفل هاي الكترونيكي برايشان دشوار است ميتوانند با استفاده از كليد به درب دسترسي داشته باشند.

اگر قفل بيومتريك باشد و فرد دچار آسيبي شده باشد كه امكان استفاده از قفل بيومتريك را نداشته باشد، مثلا اگر دست مخاطب بريده شده باشد.

افراد نابينا يا كم بينا

زمان هايي كه رمز عبور يا كارت و.. را فراموش كرده باشيد.



https://digidl.net/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d8%a7%d9%85%da%a9%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%db%8c%d8%b1%d9%87-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9%db%8c/

چشمي ديجيتال و كاربرد آن

۴۲ بازديد

اهميت امنيت در جهاني كه پيوسته در حال تغيير است

در عصر حاضر، توجه افراد به حفظ امنيت فردي و خانوادگي دوچندان شده است. يكي از اقدامات پرطرفدار در شهرنشيني نوين، هوشمندسازي ساختمان محل كار يا سكونت است. شما با راه‌اندازي هريك از دستگاه‌هاي هوشمند امنيتي به‌راحتي و در مواردي با جزئيات دقيق از ساختمان خود به بهترين شكل ممكن مراقبت كنيد.

 

انواع دستگاه‌هاي امنيتي هوشمند  

 

ازجمله دستگاه‌هاي هوشمند امنيتي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

 

چشمي ديجيتال

از رايج‌ترين و مفيدترين دستگاه‌هاي امنيتي هوشمند؛ انواع چشمي هاي ديجيتال هستند.قابليت اتصال به شبكه WiFi را دارد.

 

 قفل‌هاي ديجيتال

امكان قفل درب منزل حتي زماني كه در خانه نيستيد.قابليت اتصال به شبكه WiFi را دارد.

 

دوربين‌هاي هوشمند

انواع دوربين‌هاي داخلي و بيروني كه هم مصارف خانگي و شخصي دارند و هم در محل كار و كارخانه نصب مي‌شود.قابليت اتصال به شبكه WiFi را دارد

 

 سيستم روشنايي هوشمند

براي خاموش و روشن يا كم‌وزياد كردن نور ساختمان استفاده مي‌شود.قابليت اتصال به شبكه WiFi را دارد.

 

 

چشمي ديجيتال چيست؟

قطعاً شما هم از طرفداران زندگي كم دغدغه و شيرين مدرن هستيد؛ پس اجازه بدهيد شمارا با چشمي ديجيتال آشنا كنم كه برخلاف ظاهر ساده و سنتي چشمي‌هاي قديمي كه مجبور مي‌شديم براي شناسايي فرد پشت در، صورتمان را به در بچسبانيم تا از حفره چشمي بتوانيم ببينيم، چشمي ديجيتال با ظاهري بسيار جذاب و شيك و قابليت‌هاي هوشمندانه فراوان آماده است تا به كمك آن، شما بدون دردسر و تلاش اضافي، فرد پشت در را ببينيد.

پس از چشمي‌هاي قديمي كه روي درهاي ساختمان نصب مي‌شد، حالا نوبت چشمي ديجيتال است. شما اكنون مي‌توانيد با خيال آسوده و پس از بررسي همه دستگاه‌هاي امنيتي هوشمند، يكي از مفيدترين و پرطرفدارترين دستگاه‌هاي امنيتي هوشمند را براي درب ساختمان خود خريداري كنيد.

چند نكته راجع به چشمي ديجيتال ؟

چشمي ديجيتال را مي‌توان روي انواع درب‌هاي معمولي و چوبي و ضد سرقت نصب كرد.

◄ پس از نصب چشمي ديجيتال، فرد به‌راحتي و با وضوح كامل مي‌تواند تصوير كسي را كه پشت در است در نمايشگر LCD چشمي، مشاهده كند.

◄ دوست مهربان با كودكان و افراد سالخورده است.

◄ مراقب جيب شماست!

◄ با كمك نمايشگر چشمي ديجيتال و برخلاف چشمي قديمي، كه ديد بسيار محدود و ناواضحي مي‌داد، مي‌توانيد ميدان ديد گسترده و رضايت بخشي از فضاي بيروني داشته باشيد.

◄ سيستم چشمي ديجيتال به‌گونه‌اي طراحي‌شده كه كاربر مي‌تواند گزينه ذخيره تصوير را فعال كند. با فعال كردن اين گزينه، هرزمان كه در خانه نباشيد، تصوير يا تصاوير افرادي كه پشت در ايستاده بودند يا تردد مي‌كردند، ذخيره مي‌شود.

◄ مي‌توانيد از گزينه زنگ چشمي ديجيتال استفاده كنيد و زنگ‌هاي متنوعي داشته باشيد.

◄ قابليت ديد در شب چشمي ديجيتال، امكان يك ماجراجويي شبانه و كوتاه را براي شما كه ممكن است يك روح سرگردان پشت در خانه منتظرتان باشد، فراهم مي‌كند!

◄ امكان ثبت ساعت و تاريخ را براي شما فراهم كرده است.

◄ حس‌گرهاي حركتي شگفت‌انگيز چشمي ديجيتال شمارا از حضور طولاني يا تردد فرد حتي بدون زنگ زدن باخبر مي‌كند.

چشمي ديجيتال بي‌سيم هم وارد بازار شده است و شما بااتصال آن به گوشي هوشمند يا لپ‌تاپتان مي‌توانيد كنترل كاملي بر فضاي بيروني حتي بيرون از خانه داشته باشيد.

 

 

https://digidl.net/%da%86%d8%b4%d9%85%db%8c-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1-%d8%a2%d9%86/